صـد سـال به این سـال‌ها؛

زمان‌بندی فعالیت صدگان در ایام نوروز

سیستم حسابداری صدگان

رویدادهای مالی را در نرم‌افزار حسابداری صدگان به سادگی ثبت کنید. تمام امکانات لازم برای ثبت دقیق و ساده ی اسناد حسابداری برای شما فراهم شده است. صدگان در هر دو نسخه استاندارد و پیشرفته تا ۶ سطح کدینگ حسابها را در اختیار شما قرار می‌دهد. هر ۳ سطح تفصیلی نیز در این نسخه ها به صورت یونیک و شناور هستند و شما را در طراحی یک کدینگ پیشرفته و دلخواه یاری می‌کند.

سیستم حسابداری صدگان
نمایش ویدیو درباره سیستم حسابداری صدگان

ویژگـی ها

حسابداری ۶ سطحی با ۳ سطح تفصیل شناور

درج اتوماتیک کدینگ جامع پیشنهادی

گزارشات قانونی ارزش افزوده و معاملات فصلی

ورودی و خروجی اسناد حسابداری از طریق فایل Excel

گزارشات مقایسه‌ای ماهانه و سالانه

پنل مدیریتی پایش عملیات

امکان طراحی گزارشات سیستم با ابزار پیشرفته Stimulsoft

امکانات و مزیت‌های سیستم حسابداری

دوره مالی و شماره گذاری اسناد

در صدگان تعریف دوره مالی جدید بسیار ساده است و نیازی به عملیات پشتیبانی ندارد. همچنین کاربر می‌تواند به ازای هر دوره مالی، روش شماره گذاری اسناد در سیستم‌های حسابداری، مدیریت نقدینگی، انبار و فروش را تعیین نماید. یکی از مزایای مهم سیستم صدگان این است که دوره‌های مالی به صورت متمرکز در یک دیتابیس ایجاد می‌شوند.

 بنابراین قابلیت مقایسه دوره‌های مالی مختلف برای حسابدار امکان پذیر می‌شود. همچنین برای استخراج گزارش مربوط به دوره‌های مالی گذشته، کاربر نیازی به تغییر دوره مالی در سیستم ندارد و می تواند گزارشات مربوط به دوره‌های مالی گذشته را در دوره مالی جاری اخذ نماید.

ادامه بستن

تایید اسناد حسابداری

در سند حسابداری سیستم صدگان، امکان تایید سند حسابداری توسط شخص بررسی کننده سند وجود دارد. تایید سند حسابداری حکم امضای سند را دارد بنابراین سند حسابداری پس از تایید قابل ویرایش نخواهد بود مگر اینکه شخص دارای مجوز، سند را از وضعیت تایید خارج نماید. این امکان با قابلیت قطعی کردن اسناد حسابداری متفاوت است بطوریکه شما می‌توانید از میان اسناد حسابداری آن‌هایی را که مایل هستید تایید نمایید. 

یکی از مزیت‌های تایید اسناد این است که به راحتی متوجه خواهید شد کدام اسناد هنوز بررسی نشده‌اند و نیاز به بررسی و تایید دارند. همچنین پس از تایید یک سند، شما دیگر نگران ویرایش یا حذف تصادفی سند توسط سایر کاربران و یا حتی خود نخواهید بود.
امکان “تایید” گروهی و همچنین “برگشت از تایید” به صورت گروهی در قسمت لیست اسناد برای کاربر فراهم شده است.

ادامه بستن

صدور سند کل

برای تهیه گزارش دفاتر روزنامه و کل، سیستم صدگان مجهز به امکان بسیار کاربردی “صدور سند کل” است. با این ابزار شما قادر هستید در محیطی جدا از اسناد حسابداری روزانه خود، نسبت به صدور اتوماتیک اسناد کل به صورت تجمیعی روزانه یا ماهانه اقدام نمایید. ممکن است شما نرم افزار را به سازمان امور مالیاتی معرفی نموده باشید در این صورت می‌توانید اسناد کل را به صورت ماهانه صادر نمایید و اگر غیر از این است می توانید اسناد کل را به صورت روزانه صادر کنید.

پس از صدور اسناد کل، شما می‌توانید گزارش دفاتر روزنامه و کل را به شکلی منحصر به فرد استخراج نمایید. گزارش دفاتر روزنامه و کل صدگان به شما کمک می‌کنند دفاتر قانونی را با سرعت و دقت بیشتر و اشتباهات کمتر ثبت نمایید. این امکان به شرکت‌های ارائه دهنده خدمات حسابداری و مالی نیز کمک می‌کند بهای تمام شده خود را به شکل قابل توجهی کاهش دهند چرا که نوشتن دفاتر قانونی شرکت‌های طرف قرارداد، نیاز به تخصیص زمان قابل توجهی دارد.

ادامه بستن

گزارش پایش حساب‌ها

گزارش “پایش حساب‌ها” در صدگان یک گزارش مبتنی بر فرم است و به شما کمک می‌کند با سرعت بیشتری به مرور حساب‌ها بپردازید و عملیات مالی خود را سریع‌تر و دقیق‌تر ردیابی نمایید. این گزارش برای هر دو گروه کاربران عملیاتی و مدیران شرکت‌ها بسیار مناسب است و در حال حاضر بیشترین استفاده را در میان سایر گزارشات حسابداری به خود اختصاص داده است.

در پایش حساب‌ها امکان گزارش‌گیری از سطوح مختلف کدینگ حساب‌ها و پیمایش بین آن‌ها وجود دارد. مثلا شما می‌توانید سطح حساب معین را انتخاب نموده و سپس با فیلتر یک حساب معین، حساب‌های تفصیلی مرتبط با آن را در سطح تفصیل مثلا تفصیل ۲ مشاهده نمایید و یا از سطوح پایین‌تر مثلا تفصیلی شروع کنید و به سمت حسابهای کل و معین پیمایش نمایید.
در این گزارش شما محدود به گزارش‌گیری در دوره مالی جاری نیستید و امکان انتخاب تاریخ شروع بازه گزارش از سال‌ها پیش بدون تغییر دوره مالی سیستم وجود دارد. مثلا ممکن است شما مایل باشید اطلاعات مالی چند دوره مالی را به عنوان یک دوره در نظر بگیرید و یکجا گزارش گیری نمایید. همچنین در سطح گردش حساب‌ها، می‌توانید اسناد حسابداری یا انبار و فروش و… را که با یک رکورد در گردش حساب مرتبط هستند، در یک صفحه جدا باز نموده و آن را ویرایش کنید.
از دیگر امکانات پایش حساب‌ها، می‌توان به وجود فیلترهای متنوع و پیشرفته، قابلیت ارسال گزارش به اکسل، انتخاب یا حذف ستون‌ها، نمایش گزارش به صورت گروهبندی شده و… اشاره نمود.

ادامه بستن

صورت‌حساب جامع

صورت‌حساب جامع در سیستم حسابداری صدگان به شما کمک می‌کند گردش حساب مشتریان و تامین کنندگان خود را تهیه نمایید. این گزارش به طور کامل به سیستم حسابداری وابسته نیست و از سایر سیستم‌ها نیز اطلاعات گزارش را استخراج می‌کند. به عنوان مثال اگر یک فاکتور فروش برای مشتری صادر کرده باشید اما سند حسابداری آن را به هر دلیل ارسال نکرده یا برای پاره‌ای اصلاحات موقتا حذف کرده باشید، صورتحساب جامع مانده حساب مشتری را به طور صحیح نشان می‌دهد.

چرا که اطلاعات گردش حساب مشتری را از فاکتور فروش استخراج می‌کند و نه سند حسابداری آن. همین مزیت باعث می‌شود شرکت‌ها با اطمینان بیشتری صورت‌حساب مشتریان و یا تامین‌کنندگان خود را صادر نمایند.
در صورتحساب جامع صدگان، امکان تهیه گزارش به صورت نقدی یا تعهدی وجود دارد (تعهدی یعنی اگر طرف حساب چک پرداخت کرده اما هنوز نقد نشده باز هم تسویه شده در نظر بگیرد) همچنین می توانید گزارش را به صورت “ریز” یا “تجمیعی” تهیه نمایید. با امکان گزارش ساز نیز می‌توانید صورت‌حساب را به هر شکلی که تمایل دارید طراحی نموده و برای مشتری ارسال کنید.در این گزارش شما محدود به گزارش‌گیری در دوره مالی جاری نیستید و امکان انتخاب تاریخ شروع بازه گزارش از سال‌ها پیش بدون تغییر دوره مالی سیستم وجود دارد. مثلا ممکن است شما مایل باشید اطلاعات مالی چند دوره مالی را به عنوان یک دوره در نظر بگیرید و یکجا گزارش گیری نمایید. همچنین در سطح گردش حساب‌ها، می‌توانید اسناد حسابداری یا انبار و فروش و… را که با یک رکورد در گردش حساب مرتبط هستند، در یک صفحه جدا باز نموده و آن را ویرایش کنید.
از دیگر امکانات پایش حساب‌ها، می‌توان به وجود فیلترهای متنوع و پیشرفته، قابلیت ارسال گزارش به اکسل، انتخاب یا حذف ستون‌ها، نمایش گزارش به صورت گروهبندی شده و… اشاره نمود.

ادامه بستن

اظهارنامه ارزش افزوده

با اظهارنامه ارزش افزوده صدگان، این گزارش معروف و کاربردی را با سرعت و دقیقا مطابق فرمت اداره دارایی تهیه نمایید. پیش نیاز تهیه این گزارش، وجود سیستم های انبار و فروش صدگان است. این گزارش بر اساس اطلاعات فاکتورهای خرید و رسیدهای انبار و فاکتورهای فروش و نیز فاکتورهای برگشتی تهیه می شود. در نرم افزار صدگان گزارشات مکمل سریع و مناسبی برای راستی آزمایی و صحت مبالغ گزارش ارزش افزوده وجود دارد.

با استفاده از اظهارنامه ارزش افزوده صدگان، با خیالی آسوده تر و صرف زمانی بسیار کمتر، این گزارش را تهیه خواهید نمود.

ادامه بستن

معاملات فصلی ماده ۱۶۹

گزارش معاملات فصلی موضوع ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم، یکی از مهمترین گزارشات قانونی است که شرکت‌ها موظف هستند هر سه ماه به طور منظم آن را تهیه نموده و به سازمان امورمالیاتی کشور ارائه نمایند. در صورتیکه از نرم افزارهای حسابداری و انبار و فروش صدگان استفاده می‌کنید، می‌توانید گزارش خرید و فروش ۳ ماهه مذکور را به سادگی تهیه نموده و خروجی فایل TTMS را نیز به صورت اتوماتیک اخذ نمایید.

سیستم صدگان کنترل‌های لازم را در زمان تهیه گزارش اعمال می‌کند تا بتوانید بدون خطا اطلاعات فایل مذکور را انتقال دهید.در صورتحساب جامع صدگان، امکان تهیه گزارش به صورت نقدی یا تعهدی وجود دارد (تعهدی یعنی اگر طرف حساب چک پرداخت کرده اما هنوز نقد نشده باز هم تسویه شده در نظر بگیرد) همچنین می توانید گزارش را به صورت “ریز” یا “تجمیعی” تهیه نمایید. با امکان گزارش ساز نیز می‌توانید صورت‌حساب را به هر شکلی که تمایل دارید طراحی نموده و برای مشتری ارسال کنید.در این گزارش شما محدود به گزارش‌گیری در دوره مالی جاری نیستید و امکان انتخاب تاریخ شروع بازه گزارش از سال‌ها پیش بدون تغییر دوره مالی سیستم وجود دارد. مثلا ممکن است شما مایل باشید اطلاعات مالی چند دوره مالی را به عنوان یک دوره در نظر بگیرید و یکجا گزارش گیری نمایید. همچنین در سطح گردش حساب‌ها، می‌توانید اسناد حسابداری یا انبار و فروش و… را که با یک رکورد در گردش حساب مرتبط هستند، در یک صفحه جدا باز نموده و آن را ویرایش کنید.
از دیگر امکانات پایش حساب‌ها، می‌توان به وجود فیلترهای متنوع و پیشرفته، قابلیت ارسال گزارش به اکسل، انتخاب یا حذف ستون‌ها، نمایش گزارش به صورت گروهبندی شده و… اشاره نمود.

ادامه بستن

پایش عملیات

پنل پایش عملیات سیستم به شما کمک می کند کنترل و نظارت جامعی بر کل عملیات مالی شرکت داشته باشید. با اطلاعاتی که از این پنل به دست می‌آورید متوجه خواهید شد چه عملیاتی در واحد مالی با تاخیر انجام شده است و یا کدام موارد نیاز به پیگیری و اصلاح دارند. به عنوان مثال در بخش اول پنل شما متوجه خواهید شد برای کدام عملیات مالی اسناد حسابداری صادر نشده‌اند.

در قسمتهای بعدی اطلاعاتی از سیستم های نقدینگی و انبار و فروش به دست خواهید آورد. مثلا برای کدام رسیدهای انبار مبلغ ثبت نشده است. یا برای کدام حواله‌های انبار از نوع فروش، فاکتور فروش صادر نشده است و یا کدام یک از فاکتورهای فروش، حواله انبار ندارند. همچنین اطلاعات مفیدی از سیستم نقدینگی به دست خواهید آورد مثلا چه مقدار اسناد دریافتنی و یا پرداختنی در تاریخ روز یا تا فردا سررسید خواهند شد. همه این موارد قابل مشاهده با جزئیات هستند و با دبل کلیک بر روی جزئیات، به اسناد مربوطه هدایت خواهید شد.
بسیاری از مدیران مالی روزانه و به دفعات از پنل پایش عملیات صدگان برای کنترل امور مالی خود استفاده می‌کنند چرا که این پنل آنها را از تهیه گزارشات متعدد بی نیاز کرده و سرعت ایشان را برای به‌روز‌رسانی سیستم مالی به شکل قابل توجهی افزایش می دهد.

ادامه بستن

ارسال به و دریافت از فایل Excel

در سیستم حسابداری صدگان شما می‌توانید اسناد حسابداری مورد نظر خود را به فایل Excel ارسال نمایید و یا آن‌ها را از فایل Excel دریافت کنید. امکان ارسال به و دریافت از فایل اکسل به صورت گروهی نیز وجود دارد.

بستن حساب‌ها

عملیات بستن حساب‌های پایان سال در سیستم صدگان اتوماتیک است و نیاز به پشتیبانی صدگان ندارد. با استفاده از فرم بستن حساب‌ها، صدور اسناد بستن حساب‌های موقت (سود و زیانی) و بستن حساب‌های دائم (سند اختتامیه) تا آخرین سطوح تفصیلی را به سیستم حسابداری صدگان بسپارید. امکان صدور اتوماتیک سند افتتاحیه سال بعد نیز در سیستم وجود دارد.

عملیات سریع‌تر و گزارش‌های دقیق‌تر

با افزونه فاکتور خرید خدماتی که به رایگان در اختیار شماست …

با امکان فاکتور خرید خدمات، دیگر نیازی به تعریف کالا ندارید. شما می توانید کلیه خرید هایی که از نوع کالا نیستند را در فاکتور خرید خدمات تعریف نمایید و برای آنها به صورت اتوماتیک سند حسابداری صادر کنید. کلیه فاکتورهای خرید خدمات در گزارشات ارزش افزوده و معاملات فصلی لحاظ می شوند. همچنین راستی آزمایی گزارشات ارزش افزوده و معاملات فصلی شما راحتتر از قبل میسر است.

تعریف خدمت در فاکتورها

صدور سند حسابداری اتوماتیک

ثبت کلیه خریدها در گزارش ارزش افزوده

تعدادی از سازمان‌هایی که عملیات حسابداری خود را به صدگان سپردند